Under konstruktion – Senast uppdaterad 22 april 2024
Hur skapar man trovärdighet? 3 sätt att skapa trovärdighet
- Socialt bevis
Människor köper från företag de litar på. Recensioner, innehåll genererat av användare (UGC) och bra innehåll gör mycket. Dessa tre fungerar som ”bevis” på att ditt företag är pålitligt.
- Bedriv ärlig verksamhet
Eventuell prissättning eller erbjudanden bör vara tydligt och korrekt återgivna på din webbplats, och eventuella förbehåll eller villkor bör vara transparenta. Detta hjälper till att skapa ett förtroendefullt intryck.
- Bilder i hög upplösning
Om en bild säger mer än tusen ord, sänder högupplösta bilder rätt budskap. När du stödjer ditt innehåll, dina erbjudanden och dina landningssidor med rätt visuella resurser ger du dina användare och kunder en verklig bild av ditt varumärke och din produkt.
Prisjämförelsesajter och certifieringar
Förtroendemärken eller förtroendesigill, när de placeras på rätt ställen, försäkrar dina besökare och kunder om att deras data och ekonomi är skyddade.
Ikonerna från recensionssidor, som Pricerunner, Prisjakt och Trustpilot, kan vara avgörande mellan dig och en konkurrent. Ikonerna signalerar förtroende.